czwartek, 9 kwietnia 2015

Liebster Award.

Hej!

Dziś wieczorem, a najpóźniej jutro zostanie dodana nowa część opowiadania.
Póki co, zostałam nominowana przez jedną z moich ulubionych blogerek (http://wojny-rodow.blogspot.com) do Liebster Award. Polega to na tym, że trzeba nominować 11 osób zadając im 11 pytań. Te osoby udzielają odpowiedzi i wytyczają kolejne 11 i zadają kolejne pytania i tak w kółko. Ja aż tylu osób nie znajdę na pewno, ale parę chyba uda mi się wybrać, zwłaszcza, że nie można wybrać tego, kto nominował. ;)

Ja nominuję:
1) http://huncwotka.mylog.pl
2) http://huncwoci-zupelnie-inna-historia.blogspot.com

I tutaj jedno wielkie upsss! Reszta blogów, którą chciałam nominować, została nominowana wcześniej. Trudno, widocznie tak musiało być.

Teraz zadam te nieszczęsne 11 pytań, na które chciałabym, byście odpowiedziały. :)
1) Jakim byłaś dzieckiem?
2) Co pamiętasz ze swojego dzieciństwa?
3) Skąd wzięło się zainteresowanie Huncwotami?
4) Kiedy pierwszy raz miałaś styczność z twórczością Rowling?
5) Czy lubisz inne książki z dziedziny fantastyki? Jeśli tak, to jakie i co w nich najbardziej cenisz?
6) Jakimi słowami mogłabyś określić swój charakter?
7) Jacy ludzie wzbudzają w Tobie niechęć i odrazę?
8) Czy ktoś miał wpływ na Twoją twórczość?
9) Czy planujesz rozwinąć swój talent i napisać własną książkę?
10) Co sądzisz o stereotypach? Czy czasem łapiesz się na tym, że sama się nimi posługujesz?
11) Kogo stawiasz sobie za wzór w życiu? Czy możesz uznać jakąś realną bądź fikcyjną osobę za swój autorytet?

Teraz udzielę odpowiedzi do pytań Ady (http://wojny-rodow.blogspot.com)

1. Kiedy i co skłoniło cię pisania?
- Jak miałam niespełna 10 lat przeczytałam parę książek z serii "Harry Potter", wcześniej miałam styczność z twórczością innych pisarzy, ale jakoś nigdy nikt nie spowodował, że zachciało mi się pisać cokolwiek. Wiek, w którym zaczęłam mówi sam za siebie. Opowiadanie znajdowało się na serwisie mylog.pl, było OKROPNE. Później za każdym jednym razem zakładałam nowy blog, traciłam na niego pomysł - słomiany zapał. Gdzieś tam na tym serwisie istnieje opowiadanie, które kontynuuję teraz. Notki powstały 8 lat temu, dodane zostały na myloga 5 lat temu. Nie są najlepszej jakości, ale poprzysięgłam sobie, że ten blog dokończę. I mimo wieloletniej przerwy chcę dopełnić obietnicy, ponieważ jakiś czas temu w szpitalu okazało się, że mam paskudne zwyrodnienie, sprawa neurologiczna. Wygląda to niezbyt ciekawie, stąd bodziec do powrotu.
2. Jak często nachodzi cię wena twórcza?
- Parę razy w tygodniu, ale nie zawsze mogę ją wykorzystać, bo mam półroczną córeczkę w domu i to ona pochłania większość mojego czasu. Ale muszę jej to wybaczyć. ;)
3. Co uważasz za swój największy sukces?
- Pokonanie sepsy w ciąży, kiedy w moim mieście nie dawali mi dużych szans na przeżycie. Pojechałam do Poznania i udało się. Uratowali mnie i Weronikę. Sprawa była beznadziejna, bo nie mogłam prawie chodzić i z trudnością oddychałam, do tego mało pamiętam z tego czasu, gadałam, jak jakiś retard umysłowy, ale udało się. To z pewnością największy sukces, wolę walki miałam ogromną.
4. Co najbardziej lubisz robić, co sprawia, że się odprężasz?
- LEŻEĆ, bezapelacyjnie. Najlepiej  ze słuchawkami w uszach. Uwielbiam polski gotyk (Closterkeller, Artrosis, Moonlight), tylko przy nim skupiam się na swojej osobie i na tym, żeby się zrelaksować.
5. Jaki jest twój ulubiony film i dlaczego?
- Jest tego wiele. Uwielbiam wszystkie filmy Hitchcocka, ze względu na klimat tam panujący. Są psychodeliczne, a ja to bardzo lubię. Ponadto bardzo zauroczyły mnie parę lat temu "Dziewiąte Wrota" z Deppem w roli głównej. Opowiada on o księdze napisanej przez samego Lucyfera. Więcej zdradzać nie będę - polecam. No i oczywiście "Lot nad kukułczym gniazdem" - rola Nicolsona niezapomniana!
6. Co najbardziej lubisz w pisaniu?
- Swobodę, którą mi daje. :) I wolność umysłu.
7. Którą z postaci swojego opowiadania lubisz najbardziej?
- Narcyzę, Syriusza i Mary. I czasem Emily. Może dlatego, że mają one swoje odpowiedniki w moim realnym świecie.
8. Dlaczego według ciebie życie ma sens?
- Kiedyś nie miało go wcale, żyłam z dnia na dzień. Zawsze tylko coś chciałam, nie udało się, to przechodziłam nad tym do porządku dziennego, stawiałam nowy cel itd. Ale nie widziałam w tym większego sensu, serio. Teraz jest nim moja córka, przede wszystkim. Zawsze będzie na pierwszym miejscu. Ponadto chciałabym wrócić do śpiewania, to było moją pasją. No i co jakiś czas chciałabym wykorzystać moją licencję na skoki spadochronowe, ale do tego trzeba mieć pieniądze. ;)
9. Jakie jest twoje największe marzenie?
- Nie denerwować się, nie stresować niczym, nie musieć się martwić o jutrzejszy dzień, o to, jak przetrwam i czy przetrwam. Chciałabym wiedzieć, że zapewnię córce to, czego sama nie miałam. Niestety, przy polskiej rzeczywistości będzie o to trudno.
10. Czego najbardziej nienawidzisz?
- Hm, ciężko powiedzieć. W moim słowniku nie istnieje słowo "nienawidzę". Staram się być dobrym człowiekiem i nie hodować w sobie tak wyniszczających uczuć. Jednakże jest  wiele rzeczy, których nie toleruję. Ktoś mądry kiedyś powiedział "tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań". I ja w to szczerze wierzę, zresztą życie pokazało mi, że tak jest. :) Bardzo nie lubię fałszu.
11. Za co najbardziej cenisz ludzi?
- Za szczerość. :) Za empatię, wierność, wiarę w coś wyższego, inteligencję wrodzoną, uprzejmość, wysoką kulturę osobistą. :) Za wszelkie te cechy, które giną na rzecz bycia dla siebie wrednymi, chamskimi, głupimi, puszczalskimi etc. To nie moja bajka. :)

3 komentarze:

  1. Cześć, kochana :)
    Po pierwsze - odpowiedziałam na Twoją nominację, dziękuję Ci za nią, to ciekawa zabawa.
    Po drugie - dodałam nowy rozdział, a jest to praktycznie wyłącznie Twoja zasługa :) Jestem Ci bardzo wdzięczna za motywowanie do pisania, gdyby nie Ty, nie mam pojęcia, kiedy zdołałabym coś napisać.
    Po trzecie - dodałam sobie Twój nowy adres do linków i zaznaczam, że zmiana portalu nie zwalnia Cię z informowania mnie o nowościach :D Daj znać od razu jak coś dodasz.
    Z pozdrowieniami - Huncwotka
    PS. O, a w ogóle, to masz śliczny szablon :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie nowy rozdział :)
    http://nocturne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo za odpowiedzi do nominacji <3 Bardzo ciekawie się czytało i czuję sie mile połechtana faktem, że nazwałaś mnie jedną ze swoich ulubionych blogerek :)

    OdpowiedzUsuń